פתיחת עסק חדש

שוקל לפתוח עסק? מתלבט בין עוסק פטור לעוסק מורשה? אולי בין עצמאי לחברה?
איפה להירשם? לאן הולכים קודם? איזה מסמכים להביא?

מרגיש אבוד נוכח הביורוקרטיה שלפניך? פוחד להתעסק עם מס הכנסה?

אנו במשרד יועץ מס אברהם זמור מלווים את העסק מתחילתו, חוסכים לך את כאבי הראש והביורוקרטיה מול מס הכנסה מע"מ וביטוח לאומי, ובעיקר – עוזרים לך לקבל את ההחלטות הטובות ביותר לעסק שלך בעזרת ייעוץ עסקי ממוקד.

מוזמן ליצור עמנו קשר לפגישת יעוץ ראשונית, חינם.

אם בכל זאת תרצו לדעת קצת יותר הנה מדריך קצר לפתיחת עסק:
קיימים שלושה גופים מולם יש לפעול כעוסק או כחברה: מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי. אסור בשום אופן לקבל הכנסות לפני הרישום.

  • 1. פתיחת תיק במע"מ.

קיימים סוגים שונים של עסקים: עוסק פטור, עוסק מורשה, שותפות או חברה.
עוסק פטור הוא עוסק שמחזור עסקאותיו לא עולה על 100,500 ₪ בשנה קלנדרית (נכון לשנת 2021),
עוסק מורשה הוא עוסק המדווח למע"מ על מחזור עסקאותיו מידי חודש או חודשיים בהתאם למחזור עסקאותיו.

  • 2. פתיחת תיק במס הכנסה.

יש לפתוח תיק במס הכנסה מיד לאחר פתיחת תיק במע"מ. פתיחת התיק במס הכנסה תכלול פרטים על העסק כגון הכתובת, העסקת עובדים וכדומה. לאחר פתיחת התיק ישלח ללקוח פנקס מקדמות לתשלום מיסים אשר יש לשלמם ע"ח רווח עתידי. ההתחשבנות מול מס הכנסה תתבצע לאחר תום השנה הקלנדרית, עם הגשת הדוח. ראוי לציין כי יחיד אינו חייב ע"פ חוק סיוע של בעל מקצוע (יועץ מס או רו"ח) אך מומלץ מאוד להסתייע באחד כזה, אשר יסייע בידך שלא לשלם כספים שלא לצורך.
ניתן להיות שכיר וגם עצמאי אך יש להביא בחשבון את שיקולי המס.

  • 3. פתיחת תיק בביטוח לאומי.

כחלק בלתי נפרד מפתיחת התיק במוסדות השונים יש להודיע לביטוח לאומי על שינוי במעמדכם והפיכתכם להיות עצמאים. הדבר כולל הגשת בקשה לביטוח לאומי ולאחר מכן תשלום מקדמות חודשיות (גם כן ע"ח רווח עתידי). התחשבנות תעשה בתום שנה לאחר שהמוסד לביטוח לאומי יקבל את הנתונים ממס הכנסה עפ"י הדו"ח שהגשתם. ניתן לרשום חלק מהתשלום לביטוח לאומי כהוצאה באותה שנה שבה היא שולמה.

הערות מספר:
דיווחים במועד: חשוב להקפיד לדווח ולשלם את כל הנדרש לרשויות המס במועד כדי להימנע מקנסות, ריבית והצמדה. כמו כן הדבר יכול לגרום לבעיות בקבלת אישורי מס שנדרשים מידי פעם.
יש למלא דו"חות חודשיים, דו"חות שנתיים, דו"חות ניכויים והצהרת הון.
ניהול ספרים: עליך לבדוק איזה הוראות ניהול ספרים חלות עליך בהתאם לעיסוק, מחזורים, ומספר המועסקים ולהקפיד לנהל את כל הספרים כנדרש. כמובן שמומלץ להתייעץ בנושא עם יועץ מס או רו"ח.

בהצלחההביא